Descoperă 5 roboți ciudați care îți pot salva viața la un moment dat VIDEO!

2016-03-23 | Vizualizări: 477 | Autor:

Filmele SF de la Hollywood descriu adesea roboții ca fiind răi și înfricoșători. Filmele precum Terminator sau Matrix au avut un așa de mare succes și influență, încât au dat naștere robofobiei (frica irațională de roboți cu inteligență artificială), însă aceștia în viața de zi cu zi sunt complet inofensivi, ba chiar extrem de folositori

Datorită progreselor tehnologice, roboții inteligenți tind să ne facă viața din ce în ce mai confortabilă prin utilizarea acestora la locurile de muncă, în medicină, dar și în propria gospodărie.
Așa că vă vom prezenta 5 roboți care, deși arată ciudat, vor îmbunătăți viața oamenilor și chiar o vor salva.

5. Tru-D

robati inteligenti ce iti pot salva viata trebuie sa afli

Tru-D este un „robot” care ucide virușii și bacteriile, fiind utilizat în mai mult de 300 de spitale din întreaga lume. Acest robot a fost inventat de Jeff Deal și de fratele său, aceștia testându-l în propriul garaj, prin utilizarea a mai multor plăci pline cu bacterii. Tru-D a emis o lumină ultravioletă timp de câteva minute, iar bacteriile de pe plăci au fost distruse complet.

În 2014, Tru-D a fost testat în toiul crizei Ebola din Africa, dând rezultate de-a dreptul uimitoare. Robotul a fost capabil să elimine complet virusul de pe toate obiectele electronice, insă din păcate acesta nu poate fi utilizat și pe organismele vii, deoarece lumina ultravioletă emisă de către acesta este atât de puternic încât poate deteriora ADN-ul uman.

Cu toate acestea, Tru-D este încă valoros și are potențialul de a salva sute, dacă nu mii de vieți în fiecare an. Cei de la Universitatea din Duke au efectuat un studiu pentru a testa eficacitatea lui Tru-D. Cercetătorii au descoperit că numărul de pacienți noi care se îmbolnăveau de teribilul virus a scăzut cu 30% prin utilizarea Tru-D, fiind mai degrabă un dezinfectant robotizat gata să ucidă toți virușii din jurul acestuia.

4. Pleurobot

robati inteligenti ce iti pot salva viata trebuie sa afli

Inginerii robotici din Elveția au dezvoltat un robot care poate imita mișcările unei salamandre, denumindu-l Pleurobot. Această salamandră robotizată poate merge în locuri inaccesibile omului datorită dimensiunii ei, și chiar să înoate. Cu toate acestea, acest robot trebuie acoperit cu un costum special pentru a putea fi utilizat în mediul acvatic.

Creatorii Pleurobotului sunt de părere că robotul lor poate ajuta neurologii să înțeleagă modul cum sistemul nervos (în special măduva spinării) funcționează cu adevărat și vor dezvolta noi tratamente pentru a ajuta persoanele cu leziuni ale coloanei vertebrale să poate merge din nou.

De ce oamenii de știință au creat un robot după forma unei salamandre? Ei bine, salamandrele sunt creaturi semnificative din punct de vedere evolutiv, fiind chiar mai „bătrâne” și decât dinozaurii. În ciuda faptului că este un animal amfibiu, salamandra are forma corpului aseamănătoare cu fosilele primelor vertebrate terestre. Acest lucru face ca salamandra să fie un animal important pentru cercetători.

Cu alte cuvinte, Pleuroboții pot fi utilizați de asemenea pentru a salva vieți. Cu un design deosebit, acestă salamandră robotizată poate naviga prin locuri periculoase pentru a ajuta la căutarea și salvarea oamenilor după dezastrele naturale, cum ar fi cutremurele.

3. Dronele