Care sunt regulile bune de urmat pentru un stil de viață sănătos

Trăind conform bunelor practici zilnice, ai ocazia să prelungești speranța de viață și să crești șansele de îmbătrânire în condiții psihofizice optime. Iată câteva reguli de urmat pentru un stil de viață sănătos


stil de viata

Stilul de viață este o expresie, adesea însoțită de adjectivele sănătos și activ, care a intrat acum în limbajul comun. Este folosit mai ales în contextul unor discursuri sănătoase și care au ca scop prevenirea apariției oricăror patologii datorate obiceiurilor incorecte.

A putea trăi sănătos, de fapt, ne permite să rămânem sănătoși. În acest fel, există o modalitate de a evita afecțiunile legate de sedentarismul și abundența.

Stil de viață: definiție

Datorită cunoștințelor de astăzi, este posibil să se definească destul de precis cine duce o viață sănătoasă. Aceștia sunt subiecți care nu fumează, nu consumă în mod obișnuit băuturi alcoolice, nu abuzează de droguri și nu consumă droguri, nu sunt sedentari și nu au kilograme în plus.

În plus, ei mănâncă variat și echilibrat, au bune cunoștințe medicale de bază și nu sunt stresați, anxioși sau depresivi.

Ce este un stil de viață sănătos și activ

Unele obiceiuri bune sunt corelate în special cu capacitatea de a duce o viață sănătoasă.

O dietă corectă , bogată și variată este un prim pas important în a avea grijă de tine. Consumul de băuturi alcoolice trebuie limitat, dar acest lucru nu exclude posibilitatea de a consuma ocazional unul sau mai multe pahare de vin în timpul meselor.

Activitatea fizică este, cu siguranță, în prim plan. A fi capabil să joci un sport sau să te răsfăț în plimbări zilnice ajută la menținerea în formă. In acest fel isi propune sa contracareze stilul de viata sedentar tipic multor joburi actuale si se obtin efecte pozitive atat asupra corpului cat si asupra mintii.

Sportul este adesea un remediu pentru a scăpa de stresul acumulat , pentru a vă elibera de tensiunile cotidiene și pentru a îmbunătăți încrederea în sine. În cele mai severe cazuri de anxietate și depresie este indicat să se limiteze utilizarea ajutorului farmacologic. Prin urmare, este posibil să solicitați un consult de specialitate cu un psiholog care vă poate recomanda o posibilă cale terapeutică.

Factorii de risc

Un prim pas important în a avea grijă de tine și a rămâne sănătos este eliminarea factorilor de risc. Acestea din urmă, pe lângă faptul că le înrăutățesc viața, expun apariția a numeroase patologii. Un factor de risc major îl privește pe categoria fumătorilor, în special pe cei care fumează aproximativ 30 de țigări pe zi.

Chiar și consumul zilnic de alcool peste pragul etanolic (care depinde și de greutate și înălțime) este probabil să vă expună la pericole pentru sănătate. În analizele de sânge, apariția colesterolului ridicat este un semnal de alarmă, mai ales dacă așa-numitul colesterol rău sau LDL este peste prag.

Excesul de greutate este un aspect care nu trebuie subestimat din punct de vedere al sănătății și al incidenței bolilor. Departe de a fi o problemă estetică, kilogramele în exces îi fac pe oameni mai fragili și mai vulnerabili.

Nici măcar un stil de viață sedentar nu ajută în acest sens și te pune în condiții riscante, mai ales dacă este asociat cu supraponderalitate și obiceiuri proaste. Aceste elemente sunt suficiente pentru a reduce foarte mult viața unei persoane.

10 reguli pentru un stil de viață sănătos

Iată 10 reguli pentru a duce o viață sănătoasă.

Asigurați o hidratare zilnică adecvată

Consumul a cel puțin 1,5 litri de apă plată este o bună practică de asigurat zilnic. Acest lucru asigură o hidratare adecvată a corpului și pentru o sănătate bună a pielii .

Mănâncă fructe și legume de sezon

Datorită aprovizionării cu vitamine, minerale și antioxidanți, fructele și legumele sunt marii noștri aliați ai sănătății. Este important să consumați fructe și legume de sezon și 0 km și pentru respectarea deplină a mediului.

Limitați grăsimile saturate

Grasimile sunt substante esentiale pentru nevoile organismului nostru. Cele saturate, însă, ar trebui limitate pentru a evita creșterea nivelului de colesterol, în special „rău”, din sângele nostru.

Moderați consumul de sare

Consumul excesiv de sare riscă să favorizeze creșterea tensiunii arteriale. Acest aspect trebuie tinut sub control mai ales la subiectii hipertensivi. Este mai probabil să fie expuși la boli cardiovasculare, de rinichi și de stomac.

Moderați consumul de zaharuri

Cantitatea de zahăr din dieta zilnică ar trebui, de asemenea, limitată pentru a evita excesele.

Exercițiu

Sportul este un adevărat panaceu pentru bunăstarea noastră psihofizică. Doar alegeți-l pe cel mai apropiat de șiruri și nevoi. Vrei un sport „perfect”? Potrivit experților, totul este despre înot !

Monitorizați-vă greutatea corporală

Fără a deveni obsedat de ea, este important să monitorizați orice supraponderalitate.

Nu fumez

Consumul de țigări ar trebui eliminat complet pentru a evita numeroasele efecte nocive asupra sănătății.

Nu abuzați de alcool

Evitarea exceselor în consumul de alcool este importantă pentru bunăstarea organismului.

Dormi suficient

Odihna de noapte este un alt mare aliat al sănătății noastre.


admin

0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată.